Zangkoren Deo Sacrum Poeldijk

Secr. Gantel 2 2675 CH Honselersdijk
0174 245 238 Klik om te bellen

Over Zangkoren Deo Sacrum Poeldijk

De Zangkoren Deo Sacrum, een vereniging vol muzikaliteit en gezelligheid. Op dit moment bestaan wij uit 7 verschillende koren die elk hun eigen identiteit en karakter hebben. Het Bartholomeuskoor, Concertkoor Westland, Popkoor Fine Tuing, Kamerkoor Couleur Vocale, Kinderkoor Westland, het Perosikoor en de Vrouwenschola. Er zijn dus koren voor allerlei leeftijden, voor allerlei muziekstijlen, voor allerlei niveaus en met allerlei uitvoeringen. Zo verzorgt het Bartholomeuskoor de erediensten in de Heilige Bartholomeuskerk in Poeldijk met als hoogtepunten de feestelijke vieringen op Paasmorgen en Kerstmorgen waarbij grotere Miscomposities uitgevoerd worden met orkestbegeleiding. Concertkoor Westland geeft grotere concerten met orkestbegeleiding. Denk hierbij aan de Mattheus Passion van Bach of een Proms Concert met zeer divers reperotoire van opera tot hedendaagse muziek. Popkoor Fine Tuning heeft haar eigen projecten en geeft optredens met hun eigen Fine-Tuning-Band. Het repertoire van Kamerkoor Couleur vocale bestaat uit koormuziek van Middeleeuwen tot heden, zowel religieus als profaan, met of zonder instrumentale begeleiding in verschillende samenstellingen. De nadruk ligt op de romantische en hedendaagse koormuziek. Jaarlijks worden enkele concerten gegeven, waaronder in ieder geval een kerstconcert in een van de Westlandse dorpskernen. Bij Kinderkoor Westland ontwikkelen kinderen hun zangtalent. Verantwoord stemgebruik en plezier in het zingen staan hierbij voorop. De kinderen treden regelmatig. Ook Musical worden door het kinderkoor opgevoerd. De Vrouwenschola richt zich op de uitvoering van het Gregoriaans tijdens vieringen in de Bartholomeuskerk, maar verzorgt ook optredens op verzoek buiten de eigen kerk. Op aanvraag verzorgt het Perosikoor een uitvaart in de Latijnse taal in de Poeldijkse Bartholomeuskerk, maar ook in andere Westlandse kerken en kerken buiten Westland. Tijdens deze uitvaartvieringen worden de gezangen gezongen uit de Messa da Requiem van Don Lorenzo Perosi alsmede, indien gewenst, een aantal andere toepasselijke gezangen. Regelmatig werken de verschillende koorgroepen samen en ook is er samenmerking met andere koren. Bij alle koorgroepen kunnen zangers zich melden om op projectbasis mee te doen met de geplande activiteiten. Zingen bij een koor is immers het leukste wat er is!