Humanitas Amsterdam en Diemen

Nieuwe Keizersgracht 1A 1018 DR Amsterdam
0207736542 Klik om te bellen

Over Humanitas Amsterdam en Diemen

Humanitas is er voor mensen die met behulp van een vrijwilliger op eigen kracht iets willen veranderen aan hun situatie

Vrijwilligers van Humanitas bieden ondersteuning aan Amsterdammers die het even niet alleen redden op de gebieden eenzaamheid, verlies, opvoeden, opgroeien, detentie en thuisadministratie.

Onze hulp is gratis, laagdrempelig en altijd in de buurt. En we zijn er voor iedereen, ongeacht leeftijd, achtergrond of levensovertuiging. Eén ding is voor ons het allerbelangrijkst. Dat onze deelnemers kunnen zeggen: 'Dankzij het contact met een Humanitas-vrijwilliger kan ik mijn leven weer zelf oppakken.'

Eenzaamheid:
Een maatje helpt je te ontdekken wat er in jouw buurt te doen is en je netwerk te vergroten

Verlies:
Als je een dierbare hebt verloren ondersteunt een maatje je of kun je deelnemen aan lotgenotengroepen (voor volwassenen en jongeren)

Opvoeden:
Als je hulp kunt gebruiken bij het opvoeden van je kind(eren), te maken hebt gehad met huiselijk geweld of ondersteuning nodig hebt bij de omgang van je kinderen met je ex-partner.

Opgroeien:
Ben je tussen de 6 en 18 jaar en heb je overgewicht dan helpt een vrijwilliger je op een laagdrempelige, positieve manier om je gezonder, fitter en blijer te voelen.

Thuisadministratie:
Een vrijwilliger helpt je je financiën en administratie op orde te brengen en te houden. Ook jongeren met vragen/problemen op gebied van geld kunnen bij ons terecht.

Detentie:
Ben je ex-gedetineerd of recent in contact geweest met politie/justitie, dan helpen onze vrijwilligers je met praktische zaken t.b.v. de terugkeer in de maatschappij.