Sam's Kledingactie voor Mensen in Nood

Magazijnweg 2 5071 NW Udenhout
088-2080100 Klik om te bellen

Over Sam's Kledingactie voor Mensen in Nood

Sam’s Kledingactie zamelt al meer dan 50 jaar gebruikt textiel in. Zij doet dit als stichting en heeft geen winstoogmerk. De Kledingactie wordt ondersteund door ruim 1100 vrijwilligers verspreid door heel Nederland. Zij hebben een kledingdepot aan huis, organiseren kledingacties of beheren kledingcontainers. Bruikbare, goede kleding die wordt ingezameld, wordt hergebruikt door mensen in ontwikkelingslanden. Gecertificeerde sorteerbedrijven die de kleding opkopen, zorgen ervoor dat de juiste kleding op de juiste plek terecht komt. De opbrengst uit de verkochte kleding gaat naar ontwikkelingsprojecten van Cordaid Mensen in Nood. Mensen in Nood biedt wereldwijd hulp aan de meest kwetsbaren, na een ramp of conflict. Behalve het bieden van noodhulp en de zorg voor wederopbouw, wordt veel belang gehecht aan preventieprojecten. Door te investeren in preventie en voorbereiding kunnen rampen worden voorkomen of wordt de impact ervan verkleind. Dit redt mensenlevens.

Help met uw oude textiel

Sam's Kledingactie voor Mensen in Nood

Magazijnweg 2 5071 NW Udenhout