Vereniging voor Experimenteel Radio Onderzoek in Nederland

Mecklenburgweg 4 5684 GR Best
+31 6 39668309 Klik om te bellen

Over Vereniging voor Experimenteel Radio Onderzoek in Nederland

Al vanaf 1945 is de VERON de vereniging voor zendamateurs in Nederland. Hoewel de meeste mensen het voor lief nemen, is radio magie. Een wereld zonder is moeilijk voor te stellen. Geen radio of TV, geen wifi, geen satellietcommunicatie, geen mobiele telefoons, geen Internet of Things en andere draadloze communicatie.

Radiozendamateurs zijn geen etherpiraten en draaien geen miuziek. Radioamateur zijn gaat over experimenteren, uitdagingen en vooral plezier hebben. Je kunt bouwen wat je zelf nodig hebt, een zender, een ontvanger, antennes, enz. Je ontmoet veel interessante mensen, via de radio of tijdens evenementen en bijeenkomsten van onze vereniging. Je komt in alle hoeken van de wereld. Je helpt medemensen in geval van nood. Er zijn eigenlijk geen grenzen aan wat je kunt doen en kunt leren met deze bijzondere vrijetijdsbesteding.

Op onze website https://www.veron.nl is alles te lezen over deze interessante en uitdagende hobby.